een logo is geen plakplaatje

Wat is een goed logo dan wel?

Een goed logo verkoopt uw onderneming, verkoopt uw product. Dit is misschien ietwat stellig, maar dit is wel hoe het is. Waaraan moeten we denken, wanneer we spreken over een goed logo?

Ten eerste: een logo moet passen bij het soort product

De uitstraling van een logo zegt iets over de branche of productgroep, het zorgt voor herkenning. Vergelijk het met een stoel. Een schommelstoel en een autostoel: je kunt op allebei zitten, maar ze hebben toch hun eigen specifieke gebruiksomgeving.  

Ten tweede: een goed logo spreekt…

...precies dat deel van het publiek aan die de doelgroep vormt voor je onderneming. Als onderneming tracht je je te onderscheiden van je concurrentie. Of, jouw product is anders, of beter, dan die van de concurrent. Een goed logo maakt dit duidelijk, is onderscheidend. Mooi of lelijk, of trends zijn geen begrippen die daarbij van belang zijn en persoonlijke voorkeur evenmin; bekijk het juist door de ogen van je doelgroep, daar moet je bij aansluiten. Drukwerk

Voorbeeld van een slecht logo: het spreekt de doelgroep niet aan, past niet bij een aannemersbedrijf, en kwaliteit...

Ten derde: een goed logo heeft kwaliteit

Een goed idee is één ding, maar een goede uitvoering is een tweede. Het komt aan op een krachtige uitvoering van het idee. Daarbij spelen creativiteit, originaliteit en abstractie een rol. Maar ook deskundigheid op het gebied van vorm, kleur, typografie.   Wij kunnen heel lang praten over wat een goed logo is. Logo-ontwerp is vakwerk. Misschien wilt u ons het vertrouwen schenken om het aan te tonen?

Graag ontwerpen wij ook voor u een goed logo!

Mail ons op info@blink-ontwerpers.nl of bel 023-5623365